نوشته‌های پایگاه دانش

اهمیت داده‌های دقیق در استراتژی‌های بازاریابی

اهمیت داده‌های دقیق در استراتژی‌های بازاریابی
امروزه بسیاری از بازاریابان نگران دقت داده‌ها هستند. تقریباً یک سوم از پاسخ‌دهندگان ادعا می‌کنند که زیرساخت داده‌های آنها مناسب یا ضعیف است. این یافته‌ها درباره استفاده از داده‌ها در استراتژی‌های بازاریابی چه می‌گویند؟ به زبان ساده‌تر، آورن هافمن از SafeGraph می‌گوید که بیشتر داده‌های بازاریابی بین ۱۰٪ تا ۲۰٪ دقیق هستند. با توجه به این اعداد نگران‌کننده، کیفیت داده همچنان یک نگرانی بزرگ برای بازاریابان است. ما به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا بیشتر داده‌های بازاریابی جمع‌آوری شده و تجمیع شده توسط شرکت‌ها نادرست است و چگونه بر استراتژی بازاریابی شما تأثیر می‌گذارد.
ادامه مطلب

Big Data یا داده های کلان چیست؟

Big Data یا داده های کلان چیست؟
داده‌های کلان ترکیبی از داده‌های ساخت‌یافته، نیمه‌ساخت‌یافته و غیرساخت‌یافته است که سازمان‌ها برای جمع‌آوری، تحلیل و استخراج اطلاعات و بینش‌ها از آن استفاده می‌کنند. این داده‌ها در پروژه‌های یادگیری ماشین(Machine Learning) ، مدل ‌سازی پیش‌بینی(predictive modeling)  و سایر کاربردهای تحلیل پیشرفته به کار می‌روند. سیستم‌هایی که داده‌های کلان را پردازش و ذخیره می‌کنند، به جزء مشترکی از معماری‌های مدیریت داده در سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. این سیستم‌ها با ابزارهایی که از کاربردهای تحلیل داده‌های کلان پشتیبانی می‌کنند، ترکیب می‌شوند.
ادامه مطلب

اهمیت داده: ۵ دلیل برتر

اهمیت داده: ۵ دلیل برتر
چرا داده مهم است؟ درباره اهمیت داده در دنیای امروز بیاموزید. در عصر امروز، یکی از بخش های جدایی ناپذیر از هدایت یک سازمان موفق، جمع آوری داده‌هایی است که می‌توانند تحلیل شوند تا بینش‌های بیشتری در مورد کسب و کار و مشتریان آن بدست آید. بسیاری از بزرگترین شرکت‌های جهان، مانند آمازون، گوگل و نتفلیکس، به طور تاریخی از داده‌ها برای مقاصد تجاری بهره‌برداری کرده‌اند. با این حال، پیشرفت‌ها در زمینه‌هایی مانند پردازش داده و تجسم داده نشان‌دهنده اهمیت داده‌ها بوده و بهره ‌برداری از مزایای داده‌های کلان(Big Data)  را برای همه در دسترس‌تر کرده است.
ادامه مطلب

کیفیت داده (Data Quality)  چیست و چرا اهمیت دارد؟

کیفیت داده (Data Quality)  چیست و چرا اهمیت دارد؟
کیفیت داده به درجه‌ای اطلاق می‌شود که داده‌ها انتظارات یک شرکت را در زمینه دقت، اعتبار، کامل بودن و یکپارچگی برآورده می‌کنند.  این جنبه‌ ای حیاتی از مدیریت داده‌هاست که اطمینان حاصل می‌کند داده‌های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل، گزارش‌دهی و تصمیم‌گیری، قابل اعتماد و مطمئن هستند. 
ادامه مطلب

یک KPI خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک KPI خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
برای به دست آوردن بینش‌های پرمعنا و پشتیبانی از تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، شناسایی و تعریف KPI‌های مناسب بسیار مهم است. پس، چه چیزی یک KPI را خوب می‌کند؟ در اینجا چند نکته وجود دارد. سازگاری با کسب و کار قابل اجرا واقع گرایانه قابل اندازه گیری
ادامه مطلب

KPI یا Key Performance Indicator

KPI یا Key Performance Indicator
KPI مخفف شاخص کلیدی عملکرد، یک معیار قابل اندازه‌گیری که برای پیگیری پیشرفت به سمت یک هدف تجاری خاص استفاده میشود. KPIها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا اهداف (هدف‌ها) تعیین کنند، پیشرفت رو زیر نظر بگیرند (نقاط عطف) و زمینه‌های بهبود رو شناسایی کنند.  با تحلیل KPIها، شرکت‌ها می‌تونن تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده انجام بدهند تا عملکرد رو بهینه کنند و به اهداف استراتژیک برسند. 
ادامه مطلب

مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPM)

مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPM)
مدیریت فرآیند کسب‌وکار(BPM)  به نقشه‌ برداری و تحلیل فرآیندهای کسب‌ وکار اشاره دارد تا آن‌ها را با اهداف کلی کسب ‌وکار هماهنگ کرده و نقاطی برای بهبود شناسایی کند. این رشته به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از فناوری‌های پشتیبان، بینش عمیق‌تری نسبت به فرآیندهای خود به دست آورند.
ادامه مطلب

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPMS

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPMS
خودکارسازی فرآیندهای تکراری و دستی از چالش‌هایی است که هر سازمان و کسب و کاری با آن روبرو می‌شود. بسیاری از مدیران سازمان‌ها و صاحبان کسب و کار‌ها تصور می‌کنند که سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار هزینه‌ای غیر ضروری است که تنها برای فرآیندهای مربوط به پروژه‌های عظیم کاربرد دارد. این در حالیست که هر کسب و کاری، هر چقدر هم که پروژه‌های در حال انجام آنها کوچک و کم اهمیت به نظر برسند، به سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPMS احتیاج خواهد داشت.
ادامه مطلب

Data governance چیست؟

Data governance چیست؟
The Data Governance Institute ،  Data governance را به عنوان «سیستمی از حقوق تصمیم‌گیری و مسئولیت‌ها برای فرآیندهای مرتبط با اطلاعات، که بر اساس مدل‌های مورد توافق اجرا می‌شود و توصیف می‌کند که چه کسی می‌تواند چه اقداماتی را با چه اطلاعاتی، و زمانی، تحت چه شرایطی، با چه روش‌هایی انجام دهد»، تعریف می‌کند.
ادامه مطلب